Överlåtelsebön

Gud, jag bekänner för dig att jag inte haft någon tro på mina egna möjligheter.
Att jag i tankar, ord och gärningar har visat förakt för mig själv och min förmåga.

Jag har inte älskat mig själv lika mycket som de andra, inte min kropp, inte mitt utseende, inte mina talanger, inte mitt sätt att vara.


Jag har låtit andra styra mitt liv, jag har låtit mig misshandlas och föraktas.

Jag har trott mer på andras värderingar än på mina egna och låtit andra männoskor varit nonchalanta och elaka mot mig utan att säga stopp.

Jag bekänner att jag inte har sträckt på mig i min fulla förmåga, att jag varit för feg för att ta strid i rättfärdig sak, att jag vikit mig för att slippa bråk.

Jag bekänner att jag inte vågar visa hur duktig jag är, inte vågar vara så duktig jag kan.

Gud, som jag upplever Dig, Förlåt mig, ge mig tro på mig själv och kärlek till mig själv.

AMEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0