begravning

idag följde jag m min lilla mormor på en begravning. ingen som stod oss nära men en vacker själ som lämnat oss. d va jättefint i kyrkan men jag måste erkänna att d va lite obehagligt m mormor bredvid mig. inte obehagligt men....vet  inte hur jag ska uttrycka mig. hon håller inne alla sina känslor. vågar inte gråta. den sista stunden märkte jag att hon reagerade o jag tog hennes hand. hela hon skakade till emellanåt. jag undrar så va som rörde sig i huvudet på henne. efteråt åkte jag m henne hem o drack saft o åt sockerkaka. hon e så rolig när hon väl drar igång m alla sina historier. hur hon har haft d i sitt liv o lite sånt. men idag slog d mig att jag faktiskt inte hört nåt om min morfars föräldrar. så jag frågade henne. hon hade en hel del o berätta o kom in på än d ena o än d andra. kul o höra. vissa saker e så oerhört svårt o tänka sig. mormor o morfar måste ha haft världens märkligaste förhållande. men har ändå alltid hittat tillbaka till varandra. även om dom däremellan haft nån annan som dom träffat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0