Stjärnbarn

jag e ett stjärnbarn
ett sånt barn som alla försöker trycka in i en fyrkant
den fyrkanten symboliserar livet
meningen e att man ska passa in i den
men varje gång jag själv eller nån annan försöker trycka in mig i den gör d lika ont
mina spetsar går inte in
jag passar inte in i den fyrkanten
d gör lika ont varje gång
mina spetsar bryts
jag bryts
jag går sönder mer för varje gång
jag passar inte in i den nu
och kommer inte passa in i den sen heller
vet ni varför
jo
för jag e ett stjärnbarn


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh så sant, min själ blir berörd. Tack för sanna ord, jag kom underfund med att jag är ett stjärnbarn för inte alls länge sedan. Men jag är endast femton år, femton ensamma människo år i den här världen som ständigt försöks pressas ner i den obekväma fyrkanten

2010-08-20 @ 12:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0